- از مهمترین اهداف تحقیقات بازاریابی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
- تجزیه و تحلیل صنعت و شناسایی رقبای اصلی، محصول آنها و وضعیت آنها در بازار
- شناسایی نقاط قوت، ضعف، تهدیدها و فرصت های موجود در بازار
- تدوین روش قیمت گذاری محصول
- بخش بندی بازار و انتخاب بازار هدف
- تدوین استراتژی های بازاریابی جهت نفوذ در بازار
- پیشبینی و تخمین تقاضا برای محصول، تعیین میزان عرضه و آتی محصول
- شناسایی رفتار مصرف کنندگان (توجه ویژه به بُعد اجتماعی، روانی و عاطفی انسانها در مصرف محصولات)
- انتخاب بهترین روش های تبلیغاتی
- تعیین نیازها و خواستههای مشتریان و شناسایی نیازهای جدید و خواسته های مشتریان بالفعل و یا بالقوه
- توسعه برند (نام تجاری)
- تجزیه و تحلیل اطلاعات در مورد روش های بازاریابی دیگران در حوزه مختلف نظیر قیمت گذاری، شبكه توزیع، تنوع محصول، تخفیف ها، برگزاری نمایشگاه ها و مسابقه، كمپین های تبلیغاتی
- تدوین مدل کسب و کار جهت موفقیت در بازار
- تجزیه و تحلیل محیط کلان بازار (عوامل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و . موثر در بازار)
شرکت مشاوران کاوش ,بازار ,بازاریابی ,شناسایی ,تدوین ,تحلیل ,بازار , تدوین , تجزیه ,محصول ,تبلیغاتی ,اهداف ت? منبع
درباره این سایت